Pages

Sila / Please 'LIKE' to support this blog..tq ^^

Sabtu, April 30, 2011

Dalam Mihrab Cinta (2010) DVDRip MKV


MEDIAFIRE!!!

PASSWORD: frantesi.blogspot.com

Part 1 > http://goo.gl/4eJ8zI
Part 2 > http://goo.gl/QR4wdh

Gabungkan dengan WinRar atau WinZip

OST Mihrab Cinta - Afgan(Dalam Mihrab Cinta)> PLAY / DOWNLOAD
OST Mihrab Cinta - Dude Herlino feat Asmirandah(Bunga bunga cinta)> PLAY / DOWNLOAD

Sinopsis:
Di sebuah pesantren di Kediri, ada seorang pemuda bernama Syamsul (Dude Herlino) yang rela meninggalkan kehidupannya yang cukup nyaman demi tekadnya untuk belajar menuntut ilmu dan bergabung dalam pesantren.Kehidupan dalam pesantren membuatnya dekat Zizi (Meyda Sefira), seorang putri pemilik pesantren yang sebelumnya pernah menolong Syamsul saat dia dijambret di kereta.

Namun semuanya tidak berjalan dengan lancar, Syamsul kemudian dituduh mencuri oleh Burhan (Boy Hamzah) sahabatnya sendiri di dalam pesantren.Hal ini membuatnya jatuh, dia diusir dari pesantren dan keluarganya sendiri pun sudah tidak mempercayainya lagi dan menganggapnya sebagai seorang penjahat.Sehingga akhirnya dia menjadi seorang pencopet sungguhan, akibat tidak kuat menahan rasa laparnya.

Di tengah semua masalah dan kekacauan dalam hidupnya ini, Syamsul masih tetap diberikan jalan oleh Tuhan untuk melakukan tobat.Dia dipertemukan kembali dengan seorang gadis soleha bernama Sylvie (Asmirandah), dan dari sini kehidupannya berubah.Syamsul berhasil menjadi seorang guru ngaji dan belum lama ini dia mendapat tawaran untuk menjadi seorang Ustad pengisi acara dalam sebuah acara televisi swasta, kepercayaan orang-orang terhadap dirinya pun sudah mulai pulih perlahan-lahan.

Apakah ini semua berarti Syamsul berjodoh dengan Sylvie yang telah mengubah hidupnya ? ataukah Zizi cinta pertamanya yang sempat kandas ?

7 ulasan:

Fur Bites Pet Shop berkata...

terbaik la bro.... aku suka movie2 mcm ni... best.. pembangun jiwa..

dtg la blog sy ye....

jomkongsistory.blogspot.com

Unknown berkata...

terima kasih...
Yana nak kongsi kat blog Yana ye..

Ain Tasnim berkata...

xdapat bukak pon ctr ny..sdhnye

aRiF FiTri berkata...

ain> kna exract gne software winrar atau 7-zip.klu da extract, tpi x leh tgok try install mega codec/vlc/media player classic..hrp slsai ok ;-)

Farhan Rais berkata...

mohon share kat blog ya tuan tanah...credit dah bg...thanks ;)

Tanpa Nama berkata...

assalam, mohon upload semula, sbb saya xdapat nk download

aRiF FiTri berkata...

sudah re-upload..mohon LIKE page blog ^^