Pages

Sila / Please 'LIKE' to support this blog..tq ^^

Rabu, April 27, 2011

Bagaimana melindungi akaun Facebook anda

Facebook adalah rangkaian sosial nombor satu di dunia. cara yang bagus untuk berhubung dengan orang lain, Tapi anda juga boleh mendedahkan terlalu banyak tentang diri anda. Tetapi jika anda ingin melindungi sesi Facebook dari hacker dan mata-mata, anda boleh melakukan ini dengan langkah sederhana dan mudah. Jadi di sini kami akan membantu anda untuk Bagaimana melindungi akaun Facebook dan menjaga privasi anda, melindungi barang-barang peribadi anda.

Ini adalah langkah-langkahnya: -

1. Aktifkan enkripsi HTTPS: - Ciri-ciri ini, yang menyulitkan data yang dipindahkan semasa sesi untuk, direka untuk mengelakkan penyerang dari mengorbankan akaun pengguna. Untuk melakukannya, anda pergi ke keselamatan Tetapan Akaun> Akaun dan mengaktifkan Secure Browsing (https). Digalakkan jika sambungan internet mantap dan laju kerana HTTPS ini 'memberatkan' lagi sambungan internet yang lembab

    Facebook,     Facebook hacked,     HTTPS,     security,     phishing scams,     encryption


2. Aktifkan Peranti pengesanan: - Untuk melakukannya, anda pergi ke keselamatan Tetapan Akaun> Akaun dan mengaktifkan ciri-ciri yang mengatakan "Ketika komputer baru atau peranti mobile log ke akaun ini". Periksa Hantar saya email.

3. Tetapan privasi boleh: - Ciri-ciri ini akan membantu anda untuk menetapkan privasi anda untuk Akaun. Jika anda tidak mahu tersedia untuk umum atau don, t berkongsi hal-hal peribadi anda dengan orang lain. Dari ciri-ciri ini akan membantu anda untuk melakukan hal ini. Untuk melakukan hal ini mendapat anda Klik Account> Klik Tetapan Privasi dan anda akan membuat perubahan yang ada seperti yang dapat melihat profil anda, pics, posting, dan semua.


Tiada ulasan: