Pages

Sila / Please 'LIKE' to support this blog..tq ^^

Rabu, Februari 09, 2011

Bagaimana caranya agar blog saya memuat lebih cepat?



Kelajuan di mana beban blog anda sangat penting untuk menarik lebih banyak pembaca ke blog anda. Jika blog anda memerlukan masa yang lama untuk load, banyak pembaca boleh meninggalkan blog anda sebelum mereka memiliki kesempatan untuk membacanya. Berikut adalah beberapa tips dan trik yang akan membantu memuatkan blog anda lebih cepat dan menarik lebih ramai pengguna:

Posts

waktu buka blog anda boleh dipengaruhi oleh jumlah posting anda paparkan di laman utama anda. Anda boleh dengan mudah mengedit jumlah posting yang ditampilkan di halaman utama dari tab Tetapan | Format. Anda kemudiannya boleh memilih jumlah posting yang ingin ditampilkan pada halaman utama. Kami menyarankan memaparkan 10 atau lebih sedikit posting di halaman utama.



Pihak Ketiga JavaScript dan Link

Untuk kelajuan load blog optimum, kami cadangkan untuk menggunakan Google / Blogger widget, JavaScript dan link. Namun, jika anda perlu menggunakan pihak ketiga JavaScript dan link, blog anda akan memuatkan lebih cepat jika anda menempatkan semua JavaScript di bahagian bawah blog anda. Jika anda mempunyai JavaScript pihak ketiga dan link pada sidebar anda, menempatkan mereka di di bahagian bawah sidebar.

click HERE for more info

Tiada ulasan: